وبلاگ

خطرات تهدید کننده کوادکوپتر

خطرات تهدید کننده کوادکوپتر چیست و چه خطرهایی باعث آسیب دیدن و از بین رفتن کواد کوپتر شما می شود؟

برای هرکسی که کوادکوپتری دارد، چه از نوع حرفه‌ای چه از نوع تفریحی آن، همواره این سؤال در ذهنش است که چه اتفاقات ناگواری برای کوادکوپترش ممکن است رخ دهد؟ در این مقاله ما به خطرات تهدید کننده کوادکوپتر ها که ممکن است باعث صدمه دیدن و یا از بین رفتن آن ها شوند ، اشاره می کنیم.

کوادکوپترها به دلیل ویژگی‌های ساختاری هوشمندانه‌ای که دارند و طراحی منحصربه‌فردشان، امروزه در بسیاری از موارد کاربرد دارند و هر فردی بنا به نیاز شغلی‌اش، ممکن است اقدام به تهیة یکی از آنها کند.

کوادکوپترهای حرفه‌ای یا همان هلی‌شات‌ها دسته‌ای از کوادکوپترها هستند که نسبت به بقیه موارد از دوربین‌های بسیار قوی‌تر و باکیفیت‌تری برخوردارند. همین امر باعث محبوبیت بیشتر آنها نسبت به سایر موارد شده است.

باوجودآنکه هلی‌شات و کوادکوپترها این روزها بسیار هوشمندتر از قبل هستند، بازهم ممکن است این نگرانی نسبت به آنها وجود داشته باشد و یک نقص یا اختلال کوچک باعث شود پرواز دلچسب شما به یک حادثة ناخوشایند تبدیل شود.

کوادکوپتر های باکلاس و قیمت عالی هستید می توانید روی دکمه زیر کلیک کنید

از دیگر محصولات سایما آرسی می توان به کوادکوپتر های دوربین دار ، کوادکوپتر های ارزان قیمت ، کوادکوپتر های بدون دوربین و کوادکوپتر های حرفه ای اشاره کرد.

برای آنکه بتوانیم پیش از آنکه با این خطرات مواجه شویم، آمادگی‌های لازم را در کوادکوپترمان ایجاد کنیم، با ما همراه باشید تا چند مورد از این خطرات احتمالی را معرفی و بررسی کنیم. به‌این‌ترتیب شما می‌توانید پیش از آن که این حالت‌ها رخ دهد، کوادکوپتر را بررسی کنید و در صورت لزوم نقص‌های موجود را برطرف کنید.

خطرات تهدید کننده کوادکوپتر
خطرات تهدید کننده کوادکوپتر

 مورد اول دست به آچار شدن افراد برای تعمیر کوادکوپتر

علاقه به سر از کار کوادکوپتر در آوردن را کنار بگذارید. شاید شما در تعمیر لباس‌شویی منزلتان مهارت داشته باشید یا این که وقتی برق‌کشی ساختمان به مشکل بر می‌خورد، همه روی شما حساب می‌کنند. اما این قضیه در مورد هلی‌شات‌ها صدق نمی‌کند.

طراحی کوادکوپترها تخصصی است و برای آن که بتوان مشکلات و معایب آن را در صورت آسیب ناشی از سقوط یا هر ضربة دیگری، اصلاح کرد، نیاز است تا به یک متخصص در این زمینه مراجعه کنید. هیچ‌وقت سعی نکنید برای تعمیر کوادکوپترتان، آن را باز کنید و خودتان تعمیرش کنید. این کار حتی ممکن است به قیمت خراب‌شدن کلی کوادکوپتر و ازدست‌دادن همیشگی آن تمام شود.

به‌عنوان یک پیشنهاد از شما می‌خواهیم هر زمان دیدید که کوادکوپتر شما به مشکل برخورده است، آن را به یک کارشناس باتجربه در این زمینه بسپارید و خودتان هیچ اقدامی نکنید.

کوادکوپترهای جدید را جایگزین کنید و یا قطعات آن‌ها را به‌روز کنید

صنعت تکنولوژی رو به‌روز در حال پیشرفت است و هر لحظه موارد جدید و ایده‌های جدید به محصولات آن اضافه می‌شود. گوشی همراهی که امسال می‌خرید سال بعد به‌عنوان یک مدل قدیمی و ازمدافتاده از آن یاد می‌کنند. نرم‌افزاری که امروز گرفته‌اید، دائماً به‌روزرسانی می‌شود و تغییراتی در آن ایجاد می‌شود.

تصور کنید شما یک نرم‌افزار را دانلود کرده‌اید. زمانی که درخواست به‌روزرسانی برای شما فعال می‌شود، می‌توانید دو کار انجام دهید: این پیغام را نادیده بگیری و همان نسخة خودتان را استفاده کنید و یا اینکه نرم‌افزار را به‌روزرسانی کنید و از تغییرات جدیدی که در آن ایجاد شده است، لذت ببرید.

خطرات تهدید کننده کوادکوپتر
خطرات تهدید کننده کوادکوپتر

دنیای کوادکوپترها هم مانند نرم‌افزارهاست و از خیلی لحاظ هم مانند گوشی‌های همراه است. اگر شما می‌خواهید از برای چندین سال متوالی از یک نسل و نسخة قدیمی کوادکوپترتان استفاده کنید، مسلماً کارایی آن‌چنان خوبی از خود نشان نمی‌دهد و حتی شاید دیگر پاسخگوی نیازهای شما نباشد؛ بنابراین اگر می‌خواهید هر لحظه بهترین تجربه را داشته باشید، سعی کنید به‌صورت مداوم کوادکوپتر خود را تعویض کنید و از نسخه‌های جدیدتر با امکانات بیشتر استفاده کنید. اگر هم کوادکوپتر شما یک نسخة جدید در بازار به‌حساب می‌آید، از تغییراتی که در قطعات آن ایجاد می‌کنند، غافل نشوید و هر زمان یکی از قطعات به‌روز شد، آن را جایگزین کنید. اگر این کار را نکنید، همان گونه که شرکت‌های سازندة گوشی‌های همراه، از نسخه‌های قدیمی خود پشتیبانی نمی‌کنند، ممکن است همین اتفاق هم برای کوادکوپترتان رخ دهد و اگر قطعه‌ای از آن دچار مشکل گردد، به دلیل قدیمی بودن، نتوانید آن را در بازار پیدا کنید. چرا که ممکن است تولید آن متوقف شده باشد.

به‌این‌ترتیب شما می‌توانید در هر لحظه از بهترین امکانات هلی‌شات استفاده کنید و بهترین نتایج را با آن رقم بزنید.

  از قطعات و لوازم جانبی مناسب استفاده کنید

وقتی شارژر شما خراب می‌شود، برای جایگزینی کدام را ترجیح می‌دهید؟ خریدن یکی دیگر مانند آن و همان مدل یا خریدن مدلی متفاوت با مدل اصلی و یا مناسب برای یک مدل گوشی دیگر؟

قاعدتاً حالت اول بهتر است. چون مناسب با مدل گوشی شما طراحی شده است. در مورد هلی‌شات‌ها هم همین قضیه برقرار است. اگر ملخی‌های کوادکوپتر شما نیاز به تعویض دارند، سعی کنید حتماً متناسب با مدل کوادکوپترتان، قطعه را خریداری کنید. این کار نه‌تنها به افزایش کارایی آن کمک می‌کند، بلکه ممکن است در صورت استفاده از قطعهٔ نامناسب، سیستم اصلی شما آسیب ببیند.

علاوه‌برآن سعی کنید همیشه از گزینه‌های اضافی که برای شما در نظر گرفته‌اند، هم استفاده کنید. اگر استفاده از یک قطعهٔ جانبی باعث بهترشدن نتیجهٔ کار شما می‌شود، حتماً آن را امتحان کنید. استفاده از این قطعات، نه‌تنها به شما کمک می‌کند راندمان کارتان بالا رود، بلکه در مواقعی هم برای یک پرواز ایمن، ضروری هستند.

خطرات تهدید کننده کوادکوپتر
خطرات تهدید کننده کوادکوپتر

 سعی کنید در مناطقی که برای پرواز مناسب است، از کوادکوپتر استفاده کنید

تا حالا هلی‌کوپتری را ندیده‌اید که وسط شهر در حال پرواز باشد و مانند ماشین‌ها پشت چراغ قرمز بایستد. دلیل آن این است که برای آنها قوانین و مقرراتی در نظر گرفته‌اند. در قوانین پرواز برخی جاها را به‌عنوان مناطق ممنوعه برای پرواز تعریف می‌کنند و حتی برای آن که افراد متخلف نتوانند در این مناطق، از قوانین تخطی کنند، پارازیت‌ها و امواجی را ساطع می‌کنند که در عملکرد هلی‌شات، اختلال ایجاد می‌کند.

برای آن که از این امواج مختل‌کننده در امان بمانید سعی کنید از پرواز کوادکوپتر در اماکنی مانند مراکز نظامی، مراکز مذهبی، مراکز زیارتی، فرودگاه‌ها و نزدیک آن و مراکز شهرها، خودداری کنید.

در مناطق شلوغ پرواز خطرناک است

کنترل هم‌زمان یک کوادکوپتر، مراقب بودن برای آن که به افراد برخورد نکنید و گرفتن عکس یا فیلم با هلی‌شات، قطعاً تمرکز بسیار بالایی را نیاز دارد. کمتر کسی بتواند این مقدار تمرکز را داشته باشد که همة این کارها را هم‌زمان و بدون هیچ مشکلی انجام دهد. اگر شما هم این‌طور فکر می‌کنید و به عبارتی دیگر با این موضوع موافق هستید که در مکان‌های شلوغ پرواز شما پرخطرتر است، می‌توانید به یک جای آرام‌تر بروید.

کوهستان‌ها و کویر جزو مناطقی هستند که شما فضای بسیار بازی در اختیار دارید و می‌توانید آزادانه به هر طرف که می‌خواهید حرکت کنید بدون آن که نگران چیزی باشید.

پس برای یک نتیجة عالی سعی کنید تا حد ممکن در جاهای خلوت پرواز کنید.

نداشتن سیستم موقعیت یابی جهانی یکی از مهم ترین خطرات تهدید کننده کوادکوپتر می باشد

اگر در مورد اهمیت‌های GPS در کوادکوپترها اطلاع آن‌چنانی ندارید، باید بگوییم که این سیستم یکی از مهم‌ترین کمک‌کننده‌ها به کوادکوپتر شما است. زمانی که این سیستم بر روی کوادکوپتر شما تعبیه شده باشد، هلی‌شات به یک پایداری از نظر پرواز می‌رسد و می‌تواند بسیار راحت‌تر در هوا شناور بماند علاوه بر این با کمک آن کوادکوپتر شما می‌تواند موقعیت مکانی خود را خیلی زود شناسایی کند و هر زمان که مشکلی پیش آمد، سریعاً به نقطه اول پرواز بازگردد.

زمانی که در تعداد GPSهای در دسترس، کاهش اتفاق بیفتد و یا سیگنال‌های ارسالی به مشکل برخورند، کنترل و پایداری هلی‌شات بسیار دشوار است و حتی از دسترس شما خارج می‌شود. در این شرایط به یک حالت سرگردان در هوا پرواز می‌کند و سعی دارد یک مسیر مشخص را ازروی اطلاعات قبلی که در حافظه‌اش دارد، پیدا کند و با آن به پرواز ادامه دهد. همه این تلاش‌ها در صورت نبود سیگنال GPS کافی، بی‌نتیجه است و در نهایت به سقوط کوادکوپتر شما منجر می‌گردد. برای این که این خطر پهباد شما را تهدید نکند، سعی کنید پیش از هر پروازی سیگنال و تعداد GPSها را بررسی کنید تا با یک اطمینان خاطر پرواز را ادامه دهید.

سقوط ، یکی از خطرات تهدیدکننده اصلی کوادکوپتر

طبیعتاً سقوط یک کوادکوپتر خیلی اتفاق غیر ممکنی نیست. حتی پرنده‌ها هم گاهی در حین پرواز به مشکل می‌خورند و ممکن است سقوط کنند. چه برسد به یک کوادکوپتر که کنترل آن توسط ریموت کنترل است و نیازمند تمرکز بالایی است. اگر کوادکوپتر شما به هر دلیلی سقوط کرد و دچار آسیب‌های جدی شد، نگران نباشید. خیلی از مراکز وجود دارند که این جنازه‌های به‌ظاهر غیرقابل‌مصرف را مانند روز اول برای شما تعمیر می‌کنند. پس اگر این اتفاق برای شما افتاد، به یکی از این مراکز مراجعه کنید.

افتادن در آب: نوعی دیگر از خطرات تهدید کننده کوادکوپتر

پرواز بر روی اقیانوس‌ها و یا دریا و دریاچه‌ها به دلیل رنگ آبی آرامشی که دارند، همیشه طرف‌داران زیادی داشته است. اگر در حین انجام این پروازها هلی‌شات شما در آب سقوط کند چه؟

در حالت معمول افراد تلاش می‌کنند که خودشان دست‌به‌کار شوند و آن را خشک کنند مثلاً برای چند روز در جلوی آفتاب قراردادن یا بازکردن و خشک‌کردن قطعات. همه اینها احتمال یک اتفاق را بیشتر می‌کنند. مرگ همیشگی کوادکوپتر شما.

خطرات تهدید کننده کوادکوپتر
خطرات تهدید کننده کوادکوپتر

زمانی که این حادثه برای هلی‌شات شما رخ داد سعی کنید برای اطمینان از سلامت آن کار عجیبی نکنید. مثلاً آن را روشن نکنید. در حالت خیس اگر سعی در روشن‌کردن آن کنید، ممکن است برد و موتورها بسوزند و یک خسارت بسیار شدید به بار آید. در این مواقع بهتر است آن را به یک کارشناس نشان دهید تا بتواند آب و املاحی که روی قطعات حیاتی سیستم نشسته است را بااحتیاط کامل تمیز کند و سپس برای روشن‌کردن آن اقدام کند.

 نرم‌افزارها را به‌روز نگه دارید و از کالیبره کردن غافل نشوید

زمانی که نرم‌افزارهای کوادکوپتر را به‌روزرسانی کنید، تغییراتی که در آن انجام‌گرفته قطعاً نتایج بهتری برای شما رقم می‌زند. سعی کنید این به‌روزرسانی‌ها را دائم انجام دهید چرا که ممکن است نسخه فعلی یک ایراد داشته باشد و در این به‌روزرسانی آن را رفع کرده‌اند. علاوه‌برآن اگر به‌روزرسانی‌های لازم را انجام ندهید ممکن است ارتباط‌هایی که بین ریموت کنترل و هلی‌شات ایجاد می‌گردد، ناقص باشد و در حین استفاده با مشکل مواجه شوید.

نکتهٔ دیگر این است که زمانی که به‌روزرسانی انجام گیرد، یک سری تغییرات در معیارها و ابزار و سیستم‌های مختلف، رخ می‌دهد که لازم است پیش از پرواز آن‌ها را کالیبره کنید و به عبارتی دیگر این تغییرات را در به‌روزرسانی‌ها اعمال کنید. زمانی که کالیبراسیون انجام نگیرد، سیستم با همان تنظیمات قبلی پرواز می‌کند و ممکن است در حین کنترل آن به مشکل بر بخورید؛ بنابراین این نکته را حتماً مدنظر قرار دهید.

اگر عاشق پرواز در هوای تاریک هستید مراقب خطرات تهدید کننده کوادکوپتر باشید

شب با وجود همة زیبایی‌هایی که دارد، برای کنترل یک کوادکوپتر خطرناک است. در شب‌هنگام دید کنترل‌کننده و حتی خود کوادکوپتر کاهش پیدا می‌کند و سنسورهای عدم برخورد به مانع به‌خوبی کار نخواهند کرد چرا که به یک مقدار نور برای به‌خوبی عمل‌کردن، نیاز دارند. زمانی که شما دید کافی نداشته باشید نه‌تنها نمی‌توانید به‌خوبی کنترل کوادکوپتر را انجام دهید، بلکه فیلم و عکسی هم که می‌گیرید، آن‌چنان مشخص نیست مگر این که به یک سیستم نوری خاصی مجهز باشید. بیشتر مواقع دیده شده است که کوادکوپترها در شب سقوط می‌کنند و این چند دلیل دارد. یکی خود کوادکوپتر و دیگری کنترل‌کننده آن

پیشنهاد ما این است که یا از آنها در شب استفاده نکنید و یا اگر نیاز دارید، سعی کنید یک وسیله نوری مناسب داشته باشید تا بتوانید به‌راحتی به کارتان ادامه دهید.

مجوزهای لازم را فراموش نکنید

اگر نمی‌دانید باید بگوییم که برای هلی‌شات‌های حرفه‌ای نیاز است تا مجوز اخذ کنید. این مجوز به همراه یک پلاک برای هلی‌شات شما صادر می‌شود و به این معناست که اختیار استفاده از آن به شما داده شده است و در سیستم هواپیمایی کشور برای شما ثبت شده است. زمانی که از کوادکوپتر مجوزدار به همراه پلاک استفاده کنید، دیگر نگرانی بابت جرایم نقدی و غیرنقدی ناشی از محصولات قاچاق نخواهید داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *