وبلاگ

هک کوادکوپتر با گوشی

هک کوادکوپتر با گوشی

در دنیای علم و فناوری که وظیفه‌ی آن آسان کردن زندگی انسان‌هاست و انگیزه‌ی پیشرفت علم نیز در این است، اتفاقات جالب‌توجه دیگری نیز می‌افتد که متأسفانه به دلیل اینکه این علم دست آدم‌های اشتباهی می‌افتد، لذا زندگی برای دیگران برعکس هدف علم و پیشرفت، روزبه‌روز تلخ‌تر و سخت‌تر خواهد شد و مردم را به‌جای علم دانش، برعکس بیشتر به سمت فال و خرافات و توهم پنداری سوق می‌دهد. در این مقاله قصد داریم بعد دیگری از وسایل شگفت‌انگیزی که این روزها به بازار آمده، یعنی همان کوادکوپترها و هک کوادکوپتر با گوشی صحبت کنیم

اگر به دنبال خرید کوادکوپتر دوربین دار یا خرید کوادکوپتر حرفه ای هستید می توانید برای خرید کوادکوپتر کنترلی مورد علاقه خود از محصولات سایت ما دیدن فرمایید.

بُعد مثبت کوادکوپترهای کنترلی

وقتی سخن از کوادکوپتر ها به میان می‌آید، یعنی همان هلیکوپترهای کنترلی بدون سرنشین، ما پی به شگفتی‌ها و فوایدی که این وسیله‌ی کوچک دارد خواهیم برد.

بعد مثبت کوادکوپتر ها به همان تصویربرداری ختم نمی‌شود، به‌عنوان‌مثال از این وسیله‌ها می‌توان مانند آمبولانس در شرایطی که ترافیک زیاد است، برای رساندن دارو و سایز تجهیزات به محل استفاده کرد. پس می‌بینیم که استفاده‌های حیاتی نیز می‌توان از آن‌ها کرد.

اما گاهی اوقات این وسایل جنبه‌های دیگری نیز برای ما دارند که لازم است از آن‌ها مطلع باشیم. مثلاً:

بعد منفی کوادکوپترهای کنترلی

یکی از ابعاد منفی این وسایل، هک شدن کوادکوپترهای کنترلی به‌وسیله‌ی گوشی است.

مطمئناً شما تحمل این را نخواهید داشت که این کوادکوپتر ها دائماً در حیاط خانه‌تان مشغول پرواز و فیلم‌برداری و ثبت تصاویر باشند!

این‌یکی دیگر از جنبه‌های منفی این وسیله‌های کنترلی است که برای آن‌ها آزاد است و فعلاً قانونی برای نظارت روی آن در نظر نگرفته شده است.

اما برگردیم به مبحث اصلی‌مان یعنی هک شدن کوادکوپتر های کنترلی

خبر بد این است که هکرها به‌راحتی می‌توانند باهوش بالایی که دارند این وسایل را هک کرده و تصاویر و فیلم‌ها و اطلاعات آن‌ها را بدزدند.

هک کوادکوپتر با گوشی
هک کوادکوپتر با گوشی

هک شدن وسایل الکترونیکی منزل با هک شدن کوادکوپتر کنترلی

فقط این نیست که این کوادکوپتر های کنترلی هک شوند. هکرها با ترفندهای خاص خود می‌توانند دیگر وسایل الکترونیکی منزل را نیز هک کرده و مشکلات بسیاری را برای شما به وجود بیاورند تا جایی که شما فکر می‌کنید در یک میدان جنگ تمام‌عیار و تمام‌نشدنی ایستاده‌اید!

هکرها علاوه بر این، نیازی به این ندارند که کوادکوپتر مخصوص به خود را داشته باشند!

آن‌ها می‌توانند از کوادکوپتر شما استفاده کنند، یعنی کوادکوپتر شمارا برای اهداف خود هک کنند و به کار ببرند.

مسائل امنیتی سایبری تنها با افزایش پرواز کوادکوپتر ها در آسمان ما هرروز بیشتر شده و هکرها هرروز با شناخت نقاط ضعف امنیتی، باهوش‌تر از قبل عمل خواهند کرد.

کوادکوپتر ها چگونه در معرض هک شدن قرار می‌گیرند

روش‌های مختلفی برای هک کردن کوادکوپترها وجود دارد که هکرها از آن‌ها استفاده می‌کنند. یک هکر می‌تواند وقتی یک کوادکوپتر روی زمین قرار می‌گیرد، هکر می‌تواند تمام آن منطقه را در دست بگیرد یا با استفاده از لینک‌های مخصوص که تله‌پاتی‌هایی هستند که از زمین به ماهواره فرستاده می‌شوند، عکس‌ها و ویدئوهای کوادکوپتر را بدزدند.

هک شدن GPS کوادکوپتر با گوشی

هکرها می‌توانند با استفاده از هک کردن GPS گوشی یا کوادکوپتر، کوادکوپتر را برای مقاصد خود به کار ببرند.

وقتی GPS کوادکوپتر هک و دست‌کاری می‌شود، پهباد فکر می‌کند که در مسیر درست خود در حال پرواز است. یک هکر ممکن است برای تفریح GPS کوادکوپتر را هک کند، اما در موارد جدی‌تر، خطراتی را به دنبال دارد. ازجمله اینکه می‌تواند پهباد را بدزدد، یا به سمت یک ماشین یا داخل آن پهباد را هدایت کند یا کاری کند که پهباد با اجسام و دیگران برخورد کند.

هک کوادکوپتر با گوشی
هک کوادکوپتر با گوشی

مسافت هک شدن کوادکوپتر ها

این‌گونه نیست که هک شدن کوادکوپتر به‌وسیله‌ی گوشی فقط از مسافت نزدیک صورت بگیرد. بلکه این هک شدن می‌تواند از مایل‌ها آن‌طرف تر نیز انجام شود. هواپیماربایی با استفاده از ربودن سیگنال فرمان و کنترل اپراتور و پهباد می‌تواند کاملاً کوادکوپتر را در اختیار هکر قرار دهد و اطلاعات آن را نیز به هکر بدهد.

سیگنال رادیویی اغلب رمزگذاری نشده است و می‌تواند به‌راحتی به‌وسیله‌ی یک بسته‌ی آنالیز کننده یا اسنیفر، هک شود. سیگنال رادیویی همچنین می‌تواند متراکم شده و کوادکوپتر را طوری گمراه کند که نتواند راه خود را پیدا کند.

اگر نگران مشکل هک شدن کوادکوپتر خود هستید، باید بگوییم که تنها نیستید، ما به شما راه‌حل‌هایی ارائه می‌دهیم که می‌توانید با هک شدن گوشی خود یا هک شدن کوادکوپتر مقابله نمایید.

راه‌های مقابله با هک شدن کوادکوپتر

  • سیستم‌عامل کوادکوپتر خود را بروز رسانی کنید. تولیدکننده‌های کوادکوپتر ها هنگام تولید ایده‌هایی را برای جلوگیری از هک شدن این پهباد ها ارائه می‌دهند. با بروز رسانی مداوم سیستم‌عامل این هلی شات های کنترلی می‌تواند شمارا یک‌قدم از هکرها جلو بیندازد.
  • از یک رمز عبور قوی برای ایستگاه پایه خود استفاده کنید.

رمز عبور قوی و استفاده از انواع کاراکترها و اعداد، هکرها را تسلیم کرده و آن‌ها را به دنبال طعمه‌های آسان‌تری می‌فرستد. لذا یادتان نرود که کار خود را محکم کنید.

  • اگر از یک گوشی هوشمند یا لپ‌تاپ برای کنترل کوادکوپتر خود استفاده می‌کنید، آن را امن نگه‌دارید و نگذارید که ویروس یا مالوِر ها به آن وارد شوند. در سال 2012، یک سری از پهباد های آمریکایی گزارش شد که موردحمله هکرها قرار گرفتند، درست بعدازاینکه یکی از آن‌ها از کامپیوتر جهت کنترل کوادکوپتر خود استفاده کرده بود و ویروس‌ها به کامپیوتر او نفوذ کرده بودند.
  • از VPN ها یا شبکه‌های خصوصی مجازی استفاده کنید.

برای جلوگیری از دسترسی هکرها وقتی‌که به اینترنت متصل هستید، VPN ها مانند یک درگاه امنیتی عمل می‌کنند و هکرها نمی‌توانند نفوذ کنند.

  • محدودیتی برای دسترسی به اینترنت فراهم کنید.

 محدود کردن دسترسی به اینترنت مرتبط با کوادکوپتر و گوشی یا لپ تابتان به تنها یک نفر، از نفوذ هکرها، دزدیدن سیگنال‌ها و GPS و کنترل روی بقیه لوازم جلوگیری می‌کند.

هک کوادکوپتر با گوشی
هک کوادکوپتر با گوشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *