وبلاگ

نحوه تعویض باتری کوادکوپتر کنترلی

نحوه تعویض باتری کوادکوپتر کنترلی

امروز می‌خواهیم نحوه تعویض باتری کوادکوپتر کنترلی را در این مقاله بیان کنیم. برای آن دسته از عزیزانی که رؤیای عکس‌برداری و فیلم‌برداری حرفه‌ای را در ذهن خود می‌پرورانند. ما به شما کمک می‌کنیم تا رؤیای خود را به واقعیت تبدیل کنید. پس تا آخر این مقاله ما را همراهی کنید.

اگر به دنبال خرید کوادکوپتر دوربین دار یا خرید کوادکوپتر حرفه ای هستید می توانید برای خرید کوادکوپتر کنترلی مورد علاقه خود از محصولات سایت ما دیدن فرمایید.

کوادکوپتر های کنترلی حرفه‌ای، دوربین‌های رؤیایی

حتماً تابه‌حال با خرید کوادکوپترها متوجه ویژگی‌های این پهباد های دوست‌داشتنی شده‌اید، چراکه به مرحله‌ای رسیده‌اید که می‌خواهید نحوه تعویض باتری کوادکوپتر های کنترلی را یاد بگیرید.

اما شاید دوستانی بخواهند با خواندن این مقاله به‌یک‌باره به شناخت بیشتری نسبت به این کوادکوپتر های کنترلی برسند یا شاید هم راجع به آن تابه‌حال نشنیده‌اند و قصد دارند در مورد آن بیشتر بدانند.

ماقبل از توضیح نحوه تعویض باتری کوادکوپتر کنترلی، این را وظیفه خود میدانیم که در مورد این کالای ارزشمند آگاهی بیشتری به دیگران بدهیم.

کوادکوپتر های کنترلی نوعی از هلیکوپتر های بدون سرنشین هستند که همان‌گونه که از اسمشان پیداست، قابلیت کنترل شدن دارند.

آن‌ها صاحبان خود را بسیار دوست داشته و هر جا که باشند آن‌ها را فالو می‌کنند، از آن‌ها تصاویر و فیلم‌های بسیار باکیفیت و فوق‌العاده می‌گیرند و لحظات شگفت‌انگیزی را برای صاحبان خود خلق می‌کنند.

کوادکوپتر های کنترلی با باتری‌های لیتیومی و ماژولاری

این کوادکوپترهای کنترلی دارای باتری‌های لیتیومی و ماژولاری هستند که به‌صورت کشویی بوده و دارای چراغ‌هایی به‌صورت LED هستند تا میزان شارژ موجود در آن‌ها را نشان دهند. باتری‌هایی بسیار قوی که به پهباد این امکان را می‌دهد تا برد مسافت‌های دور به مدت یک ربع و در بعضی موارد کوادکوپتر های کنترلی حتی مدت‌زمان و مسافت بیشتری را به پرواز درآیند.

در باتری‌ای کوادکوپتر های کنترلی یک دکمه وجود دارد که می‌توانید با فشردن آن باعث روشن شدن باتری شوید یا با نگه‌داشتن این دکمه، کوادکوپتر را به حالت روشن یا خاموش درآورید.

پس متوجه ارزش این باتری قدرتمند با ولتاژ 7.2 ولت و 1200 میلی‌آمپری شده‌اید؛ اما گاهی اوقات پیش می‌آید که بخواهید این باتری را تعویض نموده و آن را با باتری‌ای بهتر جایگزین کنید که ما در ادامه نحوه تعویض باتری‌ای کوادکوپتر های کنترلی را به شما خواهیم گفت.

نحوه تعویض باتری کوادکوپتر کنترلی
نحوه تعویض باتری کوادکوپتر کنترلی

تصاویری ثبت کنید که همراهانتان را غافلگیر کند

ثبت تصاویر با این کوادکوپتر های کنترلی که دارای دوربین‌های با رزولوشن 4000 هستند، البته یکی دوربین اصلی و دیگری دوربینی که در زیر قرار دارد و می‌توانید هر زمان که خواستید بین آن دو سوییچ کنید، وقتی به دیگران نشان دهید بی‌نهایت شوکه می‌شوند. چراکه این تصاویر مانند تصاویری نیست که با گوشی‌ها یا بعضی دوربین‌های فیلم‌برداری گرفته می‌شود و کیفیت این‌ها با دوربین‌های سینمایی برابری می‌کند تا تصاویری زیباتر و بی‌عیب و ایراد تر به شما عرضه کند.

بدنه‌ای قابل تا شدن به‌سادگی

شما علاوه بر اینکه از امکانات باتری‌های این کوادکوپتر های کنترلی میدانید، باید در مورد بدنه‌ی جالب آن با طراحی خاص خود نیز بدانید که این بدنه‌ی به این بزرگی چگونه به‌راحتی در جیب جا می‌شود!

می‌توانید آن را هر زمان که خواستید به‌راحتی تاکرده و در جیب خود قرار دهید، بدون اینکه نگران آسیب دیدن آن باشید.

 امکان چرخش 360 درجه و عکاسی از تمام زوایا

کوادکوپتر های کنترلی‌ای که خریده‌اید و می‌خواهید باتری کوادکوپتر را تعویض کنید، بااینکه با خواندن این مقاله ترغیب شده‌اید که یکی از آن‌ها را حتماً به‌عنوان وسیله‌ای ضروری برای خود بخرید، امکان چرخش 360 درجه را دارد که می‌تواند در همان محدوده‌ای که هستید یا در نظر دارید بچرخد و عکس‌برداری کند.

امکان عکس‌برداری در تمام زوایا ازاین‌جهت در آن قرار داده‌شده که در هرجایی که باشید، حتی از زوایای محدود و غیرقابل دسترسی نیز بتوانید عکس‌برداری کنید.

گِیم بال برای ثبات بیشتر

اگر بعد از تعویض باتری‌ای کوادکوپتر های کنترلی خواستید بیشتر راجع به کوادکوپتر ها بدانید، باید بگویم خاصیت گیم بال برای این در این وسیله تعبیه‌شده که در شرایط آب‌وهوای نامناسب، در مناطق کوهستانی یا طوفانی بتوانید عکس‌هایی بگیرید بدون لرزش و یا تاری.

این گیم بال به همراه خاصیت مکان‌یابی در کوادکوپتر های کنترلی که می‌توانند ارتفاع خود را در هر ناحیه اندازه بگیرند و خود را در آنجا معلق نگه‌دارند، آن‌ها را در باران، برف، طوفان و دیگر شرایط جوی نامناسب ثابت و بدون لرزش نگه‌داشته، سپس از سوژه مدنظرتان عکس‌برداری می‌کند و هم‌زمان تصاویر را تا حجم 5 گیگابایت به گوشی شما منتقل می‌کند تا هم‌زمان پی به قدرت این کوادکوپتر های کنترلی برده و ببینید که چه عکس‌هایی باکیفیت مثال‌زدنی‌ای برای خود گرفته‌اید.

آموزش کامل تعویض باتری کوادکوپتر کنترلی

همان‌طور که اشاره کردیم، باتری‌های این کوادکوپتر ها به‌صورت کشویی هستند.

اگر بخواهید نحوه تعویض باتری کوادکوپتر کنترلی را یاد بگیرید باید با طراحی بدنه آن آشنا شوید.

  • در دو طرف بدنه‌ی باتری دو کلیپس وجود دارد که برای بردن به داخل و به‌اصطلاح چِفت کردن باتری به بدنه‌ی کوادکوپتر تعبیه‌شده‌اند.
  • و همچنین یک سَری کابل مانند در بالای باتری وصل است که آن را به کوادکوپتر متصل می‌کند.
  • برای تعویض، ابتدا با یک دست کوادکوپتر را نگه‌داشته، خواهید دید که قسمت زیرین کوادکوپتر محل جایگیری باتری کشویی آن هست.
  • قبل از جایگذاری باتری باید این محل از هرگونه گردوخاک یا سیم اضافی پاک‌شده باشد و درون این محل کاملاً خالی باشد.
نحوه تعویض باتری کوادکوپتر کنترلی
نحوه تعویض باتری کوادکوپتر کنترلی

نحوه بیرون آوردن باتری

برای تعویض باتری کوادکوپتر کنترلی ابتدا سیم متصل به کوادکوپتر را از بالای آن جدا کرده، سپس کلیپس ها را فشرده و باتری را مثل کشو، به بیرون بکشید.

نحوه داخل بردن باتری

درصورتی‌که بخواهید باتری کوادکوپتر کنترلی را عوض نموده و آن را داخل ببرید، اول مکان قرارگیری آن باید کاملاً خالی و تمیز باشد، سپس همین‌طور که کلیپس ها را می‌فشارید، باتری را به داخل آن محل فروببرید.

در آخر، سَری متصل به باتری را به جایگاه آن روی کوادکوپتر وصل نمایید.

کوادکوپتر شما آماده استفاده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *